Addthis

Δευτέρα 28 Μαρτίου 2022

Θα φτάσει το Netflix στην κορυφή;

 


Το σινεμά περνάει σε μία νέα εποχή. Οι πλατφόρμες έρχονται να αντικαταστήσουν σταδιακά την μαγεία της σκοτεινής αίθουσας και παρ΄ότι είμαι φανατικός επισκέπτης της, δεν μπορώ παρά να σημειώσω τα μεθοδικά βήματα του Netflix με σαφή στόχο το OSCAR καλύτερης ταινίας. Το "Roma" του Αλφόνσο Κουαρόν δεν τα κατάφερε, αντίστοιχα στη συνέχεια ο "Ιρλανδός" του Μάρτιν Σκορσέζε. Ακολούθησε ο θρίαμβος τoυ "Parasite" που δεν άφησε περιθώρια αμφισβήτησης και πέρυσι το "Nomadland" της Κλόε Ζάο σε μία πολύ ιδιαίτερη χρονιά. Φέτος μήπως ήρθε η ώρα της επικράτησης απέναντι στο Hollywood με την "Εξουσία του Σκύλου" της Τζέιν Κάμπιον;

Bραβείο Σκηνοθεσίας ήδη στη Βενετία στην μεγάλη επιστροφή δώδεκα χρόνια μετά το "Βright Star" για την πρώτη γυναίκα που κέρδισε Χρυσό Φοίνικα ("Μαθήματα Πιάνου") στην ιστορία του Φεστιβάλ των Καννών. Βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο του Τόμας Σάβατζ (1967) μεταφέρει στις οθόνες μας ένα γουέστερν γυρισμένο σε απόλυτο βαθμό στη Νέα Ζηλανδία. Ο Φιλ κι ο Τζορτζ είναι δύο αδέλφια κοντά στα σαράντα που ζουν στην Μοντάνα το 1925. Ένοχα, κρυφά μυστικά κι ένας σκύλος που φαίνεται, χάνεται κι επανέρχεται διαδοχικά μέχρι το φινάλε σε διαφορετικές μορφές κι είδωλα. Δύο ερμηνείες επιπέδου από Κίρστεν Ντανστ και Μπένεντικτ Κάμπερμπατς που δεν μιλούσαν ούτε στη διάρκεια των γυρισμάτων για να βιώσουν τους ρόλους στο έπακρο κι η φωτογραφία της Άρι Βέγκνερ που απογειώνει το αποτέλεσμα. Αναδεικνύει κάθε παύση, εντείνει αθόρυβα τη δράση και ξεδιπλώνει άριστα την πλοκή. 


Aπό την αναφορά μας δεν θα μπορούσε να λείπει το "Don΄t Look Up" για το οποίο πολύς λόγος έγινε και στην πατρίδα μας. H νέα ταινία του Άνταμ ΜακΚέι (To Mεγάλο Σορτάρισμα, Vice) που κι αυτή διεκδικεί το χρυσό αγαλματίδιο στην κατηγορία της "καλύτερης ταινίας". Στο οπλοστάσιό του σκηνοθέτη υπάρχει ίσως το κορυφαίο casting της χρονιάς. Ντι Κάπριο, Μαρκ Ράιλανς (σπουδαία ερμηνεία), Τιμοτέ Σαλαμέ, Ρομπ Μόργκαν, Μέριλ Στριπ, Τζένιφερ Λόρενς, Κέιτ Μπλάνσετ, Τζόνα Χιλ. Μία τρομακτική ανακάλυψη από δύο νέους επιστήμονες. Η πολιτική ηγεσία, τα media, οι επιχειρηματικοί κύκλοι πρέπει να δράσουν γρήγορα με στόχο να αποφευχθεί μία τραγωδία. Κι όμως η εξέλιξη θα είναι εντελώς διαφορετική από το αναμενόμενο. Ο σκηνοθέτης με μαεστρία, λεπτή ειρωνεία και χιούμορ στηλιτεύει τα κακώς κείμενα των σημερινών κοινωνιών και μέσα από μία αφήγηση δύο και πλέον ωρών δίνει την ευκαιρία στον θεατή να απαντήσει μόνος του σε ένα ερώτημα: Πόσο αξίζει σήμερα η ανθρώπινη ζωή;

Τρίτη μου επιλογή το νέο έργο του Ιταλού, Πάολο Σορεντίνο, "The Hand of God". Προκρίθηκε στην πεντάδα στην κατηγορία του OSCAR Διεθνούς ταινίας κι έχει να αντιμετωπίσει το "Drive my Car" του Ριουσούκε Χαμαγκούτσι σε μία μεγάλη μάχη. H συνύπαρξη του Ιταλού σκηνοθέτη με τον Τόνι Σερβίλο αποτελεί εγγύηση επιτυχίας διαχρονικά. Στο πρώτο κομμάτι της ταινίας πρωταρχικό ρόλο διαδραματίζει η οικογένεια. Με χιούμορ σκιαγραφείται ένα μωσαϊκό χαρακτήρων που αρκετές ομοιότητες έχει και με την ελληνική. Ένα αιφνίδιο γεγονός όμως θα ταράξει τις ισορροπίες ένα ήσυχο βράδυ. Τα αστεία κι οι πλάκες θα δώσουν τη θέση τους στην περισυλλογή και το πένθος. Αποκάλυψη ο νεαρός Φιλίπο Σκότι θα μας απασχολήσει αρκετά στο μέλλον. Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής φέτος στη Βενετία για μία ιστορία που καταλήγει να είναι ένα γράμμα αποχαιρετισμού στην παιδική ηλικία, τα πάθη και τους μύθους του ίδιου του δημιουργού. 

Αυτές είναι οι ταινίες με τις οποίες η πλέον διαδεδομένη διεθνής πλατφόρμα επιχειρεί να φτάσει στην κορυφή. Θα τα καταφέρει; Θα το γνωρίζουμε στα τέλη του Μάρτη.

FAQmag

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου