Αθήνα 2002 στις φτωχογειτονιές του Πειραιά, στον Κορυδαλλό. Ο Δημήτρης ζει με την οικογένειά του. Τα προβλήματα δεν απουσιάζουν. Παλεύει να τα φέρει βόλτα με δυσκολία. Είναι έτοιμος να κάνει ένα νέο άνοιγμα, μία νέα αρχή με τον κουνιάδο του Γιώργο που μοιάζει ακόμα επιφυλακτικός. Σύντομα θα γνωρίσουμε τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας και του κοινωνικού περίγυρου του πρωταγωνιστή. "Τι μιζέρια είναι αυτή"; Αναζητεί σανίδα σωτηρίας, κάποιον να πιαστεί. Παράλληλα παλεύει με τον εαυτό του, βιώνει μία ιδιαίτερη εσωτερική σύγκρουση.
Ο Ερρίκος Λίτσης ενσαρκώνει έναν χαρακτήρα που αδυνατεί να σωπάσει. Mία χειμαρρώδης ερμηνεία. Μέρα με την μέρα βλέπει το σπίτι του να καταρρέει κυριολεκτικά, αλλά κυρίως μεταφορικά. Είναι η ηθική κρίση που δε ξεκίνησε το 2009 μαζί με την οικονομική ύφεση, αλλά έχει βαθιά τις ρίζες της στο παρελθόν, ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του 80'. Και συνεχίζει απτόητη στον δρόμο για την απόλυτη παρακμή. Έγινε 30 ετών κι όμως έχει την ορμή μίας έφηβης κι ακόμα εμπνέει το σινεμά του Οικονομίδη.
Η ταινία όταν βγήκε στις αίθουσες δεν πήγε καλά εισπρακτικά. Αυτό είναι το παράπονο του σκηνοθέτη ακόμα και σήμερα σε συζητήσεις του. Πολλοί όμως ειδικά μετά το "Μικρό Ψάρι" ανατρέχουν πίσω στο "Σπιρτόκουτο", στον "Μαχαιροβγάλτη", στη "Ψυχή στο στόμα". Ο δημιουργός δικαιώνεται. Ο χρόνος είναι ο καλύτερος "γιατρός". Έχει φτιάξει το δικό του γκρουπ θαυμαστών. Σε αυτό ανήκουμε κι εμείς και μεγάλη ανυπομονησία περιμένουμε να ηχήσει η Μπαλάντα. 5 του Μάρτη στους Κινηματογράφους, δε χάνεται. Ραντεβού εκεί Οικονομίδης΄ Ηοοligans!
πολυ ιδιαιτερο το κινηματογραφικο συμπαν του οικονομιδη . στην πρωτη του μεγαλου μηκους ταινια, ειπε με πολυ περιεκτικο τροπο , ολα οσα ταλανιζαν το σωμα της ελληνικης μικροαστικης κοινωνιας δεκαετιες τωρα . περιεγραψε οσο κανεις αλλος πριν, τομν ελληνα μικροαστο, και γι' αυτο πιθανως, δε εκοψε και πολλα εισητηρια στην πρωτη της προβολη .
ΑπάντησηΔιαγραφή