Addthis

Τετάρτη 17 Μαΐου 2023

Πέτρος Γκότσης: Ποιος είναι ο 29χρονος braindrainer που κατεβαίνει με το ΜέΡΑ25-Συμμαχία για τη ρήξη στη Θεσσαλονίκη

 


Έχουμε τη χαρά να σας παρουσιάσουμε μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη – συζήτηση που κάναμε με τον Πέτρο Γκότση, τον 29χρονο πολιτικό επιστήμονα και υποψήφιο διδάκτορα του Πανεπιστημίου του Ίνσμπρουκ στην Αυστρία, ο οποίος κατεβαίνει υποψήφιος με το κόμμα του Γιάνη Βαρουφάκη στην Ά Θεσσαλονίκης.

Ποιος είναι ο Πέτρος λοιπόν;

Να συστηθώ επομένως. Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη και μεγάλωσα στην Τούμπα. Από τα μαθητικά μου χρόνια είχα τους κοινωνικοπολιτικούς προβληματισμούς που σιγά σιγά, όπως γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις με οδήγησαν στην Αριστερά και στους μαζικούς αγώνες. Σπούδασα πολιτικές επιστήμες στο Αριστοτέλειο δίπλα σε πολύ σπουδαίους δασκάλους, έκανα το πρώτο μεταπτυχιακό μου στη Θεσσαλονίκη και έπειτα συνέχισα στο Πανεπιστήμιο του Λιντς, στρεφόμενος πια σε πιο εξειδικευμένα παιδία όπως η ανάλυση συμπεριφοράς καταναλωτή. Πλέον ζω στην Αυστρία όπου εργάζομαι ως εμπορικό στέλεχος στον ιδιωτικό τομέα και ταυτόχρονα παλεύω το διδακτορικό μου στο Πανεπιστήμιο του Ίνσμπρουκ, με θέμα τις πράσινες πολιτικές και την επικοινωνία σχετικά με αυτές.

Πολύ καλή σύνοψη αν ήθελες να μας πείσεις να σε προσλάβουμε, αλλά πες μας και κάτι πιο προσωπικό. Τι κάνεις στον ελεύθερό σου χρόνο;

Η αλήθεια είναι ότι ο ελεύθερος χρόνος στις σύγχρονες καπιταλιστικές κοινωνίες είναι ένα πολύ μεγάλο ερωτηματικό, ωστόσο όταν τον βρίσκω τον αξιοποιώ ταξιδεύοντας, διαβάζοντας, βγαίνοντας με φίλους ή μαθαίνοντας τη νέα χώρα στην οποία ζω τον τελευταίο χρόνο. Όσο ήμουν στην Ελλάδα έπαιζα και πόλο σε ομάδες της Θεσσαλονίκης και κυρίως στον ΠΑΟΚ και στον Ηρακλή.

Και η πολιτική;

Η πολιτική δεν είναι χόμπι, για αυτό δεν την ανέφερα. Η πολιτική είναι υποχρέωση και ταυτόχρονα ανάγκη. Έχουμε ανάγκη να διεκδικήσουμε μια δίκαιη κοινωνία και καλύτερη ζωή και ταυτόχρονα υποχρέωση προς τους συμπολίτες μας, τους συντρόφους, τους φίλους, τους γείτονες και τους ανθρώπους μας να το κάνουμε προς όφελος όλων. Αυτές οι σκέψεις και οι δυναμικές για μένα ξεκίνησαν περίπου στα εφηβικά μου χρόνια και είναι εκείνες που με οδήγησαν να συμμετέχω από μικρός στα κινήματα κατά της ιδιωτικοποίησης της παιδείας, του νερού και του μνημονιακού ξεπουλήματος. Συμμετείχα στη νεολαία ΣΥΡΙΖΑ και στην ΑΡΕΝ στις Πολιτικές Επιστήμες και το 2015 μετά την ανατροπή του μεγάλου ΟΧΙ του ελληνικού λαού από την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ, αποχώρησα μαζί με τους συντρόφους του Αριστερού Ρεύματος με σκοπό να τιμήσουμε την εντολή των ανθρώπων αυτής της χώρας. Έτσι φτιάξαμε τη ΛΑΕ που σήμερα συμμετέχει στη Συμμαχία για τη Ρήξη με το ΜέΡΑ25 του Γιάνη Βαρουφάκη.

Και πώς είναι να το κάνεις αυτό από την Αυστρία;

Πιο δύσκολο από όσο ακούγεται και πιο δύσκολο από όσο περίμενα. Προσπάθησα να είμαι στη Θεσσαλονίκη τις περισσότερες ημέρες αυτής της προεκλογικής διαδικασίας, είτε δουλεύοντας εξ αποστάσεως, είτε αξιοποιώντας την άδειά μου. Η αλήθεια είναι ότι η αυστριακή αγορά εργασίας μου επιτρέπει να έχω μια μεγαλύτερη ευελιξία από την ελληνική ως προς αυτό. Και αυτό είναι μια μεγάλη αδικία που με θυμώνει συγκρίνοντας την ποιότητα και τον τρόπο ζωής. Τις μέρες που αναγκαστικά βρισκόμουν στην Αυστρία, αξιοποιούσα τα socialmedia και ιδιαίτερα το TikTok για να επικοινωνώ με τους ανθρώπους στην Ελλάδα. Πλέον η τεχνολογία μας δίνει τη δυνατότητα.

Έχει ακούσει την κριτική που λέει «τι να μας πει και αυτός από την Αυστρία τώρα»;

Προφανώς αλλά δεν ασχολούμαι. Εγώ ξέρω ποιος είμαι και τι είμαι. Όλοι ξέρουν ότι γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη, οι δικοί μου ζουν στη Θεσσαλονίκη, οι φίλοι μου είναι στη Θεσσαλονίκη, αν εξαιρέσεις αυτούς που επίσης αναγκάστηκαν να μεταναστεύσουν και κυρίως θα ζούσα ακόμα στη Θεσσαλονίκη αν η Ελλάδα δεν είχε περιέλθει στην κατάσταση παρακμής που την έθεσε η χρεοκοπία και η λιτότητα. Συνεπώς, έχω κάθε λόγο να μιλάω για το καλό αυτού του τόπου γιατί με νοιάζει, με αφορά, έζησα την παρακμή του στο πετσί μου και είναι υποχρέωσή μου να το κάνω για να αλλάξουμε μαζί αυτή την κατάσταση που μας έδιωξε από την Ελλάδα.

Γιατί με το ΜέΡΑ25 όμως;

Γιατί το ΜέΡΑ25 – Συμμαχία για τη Ρήξη λέει αυτά που πρέπει να ειπωθούν και θα κάνει αυτά που πρέπει να γίνουν. Έχουμε κολλήσει στο «αυτό δε γίνεται». Όχι, γίνεται. Πρέπει να το διανοηθούμε και να φτιάξουμε την εναλλακτική. Ε, αυτό υπηρετείται καλύτερα από τις γραμμές αυτού του κόμματος, το οποίο είναι το μοναδικό που μιλάει για τη ρίζα των προβλημάτων και έχει μια πλατιά ανάλυση για το τι πρέπει να γίνει.

Τι έχει να προσφέρει όμως ο Πέτρος στη Βουλή; Γιατί να τον ψηφίσει κάποιος;

Δεν θα πω για μένα. Αυτό ας το κρίνουν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης. Ο κόσμος για αρχή να πάει να ψηφίσει. Είναι το πιο βασικό που στερεί πόντους από τις συστημικές επιλογές. Έπειτα να ψηφίσει πρόσωπα που καταλαβαίνει ότι ξέρουν τι λένε και νιώθουν ότι θα υπηρετήσουν καλύτερα τα συμφέροντά τους. Εγώ αυτούς θέλω να εκπροσωπήσω. Τη γενιά που δεν εκπροσωπείται πουθενά, που δεν είναι καν στη χώρα και για όσους είναι στη χώρα και δε βλέπουν μέλλον σε αυτή. Τους νέους αλλά και τους μεγαλύτερους που βλέπουν το αδιέξοδο. Όλους τους ανθρώπους που βλέπουν την παρακμή και αναζητούν τη ρήξη με αυτή. Όσους πονάνε τη χώρα και τους ανθρώπους της, όσους αγαπάνε την πόλη μας και θέλουν να ακουστούν.

Ζήσης Μπούρτζος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου