Addthis

Σάββατο 16 Ιουλίου 2016

Suntan


Η τρίτη ταινία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Ρότερνταμ, ταξίδεψε μέχρι το Εδιμβούργο, που βραβεύτηκε κι είναι υποψήφια στην δεκάδα των Βραβείων LUX του Ευρωπαικού Κοινοβουλίου. Ο Έλληνας σκηνοθέτης ξαναχτυπά, μετά τα Bank Bang (2008) και Wasted Youth (2011) και μας χαρίζει την καλύτερή του ταινία με πρωταγωνιστή τον Μάκη Παπαδημητρίου. Το ελληνικό σινεμά σε μία δύσκολη εποχή, οικονομικής κι ηθικής κρίσης, δίνει απαντήσεις ποιότητας και μετά τον Αστακό του Λάνθινο, το Chevalier της Αθηνάς Τσαγκάρη και το Tετάρτη 4:45 του Α. Αλεξίου, παρουσιάζει σε όλη την Ευρώπη το Suntan.

Ένας μοναχικός άνδρας μεταβαίνει στην Αντίπαρο, προκειμένου να κάνει το αγροτικό του, ως γιατρός του νησιού. Εσωστρεφής και μοναχικός, στο πρότυπο της εποχής, τολμώ να πω, ζει μαραζωμένος, εγκλωβισμένος μεταξύ του άχαρου λειτουργήματός που επιτελεί και της πτώσης των αξιών της εποχής, που τον έφεραν εκεί. Κάπως έτσι κυλάει το πρώτο, βαρετό μέρος του φιλμ. Κι εκεί, που πας να απογοητευτείς, έρχεται η ανατροπή κι η απογείωση στο δεύτερο σκέλος. Όαση στην έρημο της μονοτονίας του αντιεμπορικού νησιού.

Μία ομάδα τουριστών φτάνει στο νησί. Μέλος της η Άννα. Ο Κωστής μαγεύεται. Είναι ικανός να ζήσει το όνειρο στα όρια του εφιάλτη. Να ρισκάρει. Η ταινία ακροβατεί μεταξύ του δράματος και της κωμωδίας. Το παιχνίδι με τον ήλιο και το νερό, με το γυμνό και ντυμένο σώμα. Δεύτερα μηνύματα κρυμμένα σε κάθε σκηνή. Σε παρασέρνει, σε ταξιδεύει, σε μαγεύει κι εν τέλει σε παγιδεύει. Μέσα στην ηλιόλουστη ραστώνη, ο πρωταγωνιστής μας επιδιώκει να ξεπεράσει τον εαυτό του, βιώνοντας παράλληλα τα απωθημένα του.

Δύο κόσμοι συγκρούονται. Ο σοβαρός γιατρός, μετρημένος και πνιγμένος στην καθημερινότητα κι οι φιλοήδονοι τουρίστες, που η ηλικία τους, τους επιτρέπει να διασκεδάσουν, χωρίς να σκέφτονται το αύριο, δίχως επιπρόσθετες έγνοιες κι αναστολές. Ο Παπαδημητρόπουλος συνθέτει το ψηφιδωτό της ελληνικής κοινωνίας. Τόσο αληθινό, ρεαλιστικό, στα όρια του κυνισμού.

Ο Παπαδημητρίου από κομπάρσος της τηλεόρασης, μετά το Chevalier, εξελίσσεται στον απόλυτο πρωταγωνιστή της μεγάλης οθόνης. H Έλλη Τρίνγκου στο ντεμπούτο της, δίνει μία δυνατή ερμηνεία, ενδεικτικό του τι θα ακολουθήσει στην καριέρα της. Η αλλοτρίωση του ανθρώπου της εποχής, μπορεί να νικηθεί. Ευτυχώς η ιατρική δεν βρήκε ακόμα αντίδοτο στον ΕΡΩΤΑ.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου