Ο σύζυγος οδηγός σε εταιρεία διανομής, η μητέρα κάτι ανάμεσα σε κοινωνικό λειτουργό και κατ΄οίκον νοσοκόμα. Ένας διαρκής αγώνας με τεράστιο αντίκτυπο στην καθημερινότητά τους. Για το μεσημεριανό φαγητό, για την κοινωνική ασφάλιση, για τα παιδιά. Ατέλειωτες ώρες απουσίας από το σπίτι, συγκρούσεις στο εργασιακό περιβάλλον, εκμετάλλευση. Πρέπει όμως τελειώνοντας την βάρδια να απορροφήσεις τους κραδασμούς και να γυρίσεις σπίτι ένας άλλος άνθρωπος. Πόσο να αντέξεις; Θα βρεθείς και πάλι στο σημείο μηδέν.
Hθοποιοί άγνωστοι στο ευρύ κοινό (Κρις Χίτσεν και Ντέμπυ Χάνιγουντ), σχεδόν ερασιτέχνες δίνουν τρομερές ερμηνείες. Τα βλέμματά τους φωτιά. Η αξιοπρέπεια δεν αφήνει τον πατέρα να πάρει ταμείο ανεργίας. Θα το κάνει μόνο όταν πεινάσει πραγματικά. Καμία δουλειά δεν είναι ντροπή. Τι κι αν χρειάζεται να κάνει δύο ή τρεις μαζί; Τίποτα δε θα λείψει από το σπίτι. Κι είναι μία εικόνα τόσο δυνατή, που δεν αντέχω και θα κάνω spoil, αν και ποτέ δεν το επιλέγω. Oι τόνοι ανεβαίνουν, υπάρχει μία έντονη στιχομυθία στο τραπέζι. Κι αντί ο υιός να ταραχθεί, να συγκρουστεί, να λυπηθεί, συνεχίζει να κοιτάζει την οθόνη του νέου του iPhone.
Αγωνιστές της ζωής. Αληθινοί, σύγχρονοι ήρωες. Κάθε ατυχία γι΄αυτούς ισοδυναμεί με καταστροφή. "Πού είναι άραγε το οχτάωρο εργασίας"; Πού είναι άραγε ο Μάιος του Σικάγο; Έγιναν κι αυτά κομμάτι μίας ρομαντικής ιστορίας. Σήμερα "όλη μας η ζωή είναι το κινητό μας" και κινητήριος μοχλός τα χρήματα. Μαζί τους φέρνουν όμως και την απομόνωση, την μοναξιά, την κατάθλιψη, όταν δεν έχει ανθρώπους να μοιραστείς συναισθήματα κι εμπειρίες. Μου έρχεται παραπάνω από μία φορά στο μυαλό μέσα σε αυτήν την εξαιρετική ταινία, η ατάκα του Parasite, "είναι ευτυχισμένη, γιατί είναι πλούσια".
Κοινωνικός ρεαλισμός. Αυτές οι δύο λέξεις αποτελούν την ταυτότητα του Κεν Λόουτς. Προσθέτω κι ένα επίθετο: Σκληρός (κοινωνικός ρεαλισμός). Θέλει δυνατή καρδιά για να επιμείνεις. Έτσι θα πεθάνει όμως γεμάτος. Ήσυχος με τη συνείδησή του. Αφετηρία της τελευταίας του δημιουργίας μάλιστα αποτελεί μία αληθινή ιστορία. Με το που κλείσουν τα φώτα, πρέπει να είσαι έτοιμος να πονέσεις, να ταυτιστείς, να συγκινηθείς. Αυτό επιλέγεις να δεις. Δεν είναι ψυχαγωγία και διασκέδαση, είναι μάθημα ζωής.
"Sorry we missed you" ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου