Μπαίνουμε σε μία μηχανή του χρόνου. Σε ένα ταξίδι στο άγνωστο. Το δίδυμο των πρωταγωνιστών συμπλέκεται κι αλληλεπιδρά υποδειγματικά. Συμβολίζει δύο κόσμους. Οι γνώσεις της ιστορίας με βοήθησαν να σταθώ μέσα στο έργο και να κατανοήσω, με ποια αφορμή κινηματογραφείται. Δεν έχει σχέση με άλλα σκληρά έργα, που προσπαθούν να μας δώσουν το στίγμα της εποχής. Δίνονται όμως στοιχεία που παραπέμπουν ξεκάθαρα εκεί. Οι περούκες, οι βρώμικοι Γάλλοι, τα αρώματα, η Επανάσταση και δη η περίοδος της Τρομοκρατίας.
Ο Κλαβιέ, και πάλι στον ρόλο του αφελή υπηρέτη, κερδίζει θετικά σχόλια. Όταν δε αποκαλύπτεται ο διττός του ρόλος, το ενδιαφέρον γίνεται ακόμα μεγαλύτερο. Ένας ακόμα αναχρονισμός είναι η παρουσία της Τζαζ μουσικής, που αν κρίνω από το " Μην ενοχλείται παρακαλώ ", είναι το είδος που έχει συγκινήσει τον πρωταγωνιστή-συγγραφέα. Η γέννηση της Τζαζ έγινε άλλωστε γύρω στα 1900 στη Νέα Ορλεάνη. Πολύ μεταγενέστερα δηλαδή κι αρκετά μακριά από τη Γαλλία.
Με έντονο το ανθρωπιστικό στοιχείο, βαθιά αντιρατσιστικό, θίγοντας έμμεσα στερεότυπα ετών και προκαταλήψεις αιώνων, ενώ παράλληλα τονίζει την ματαιοδοξία ηγετών και πληβείων στη θέα του πλούτου, της δύναμης, του λαικού ερίσματος αν θέλετε.
Μέσα από μία κωμική διάσταση της Γαλλικής Επανάστασης κατανοούμε, πως οι αξίες και τα ιδανικά, πολλές φορές αποτελούν το βασικό φόντο και πίσω τους συμβαίνει ένα παιχνίδι ρόλων και σκοπών, με στόχο οι πολιτικές δυναστείες να επιβιώνουν στο πέρασμα των χρόνων αναλοίωτες. Το γεγονός
Το φιλμ δεν έχει εποχή, ούτε όρια. Τότε κάποιοι επαναστάτησαν; Σήμερα; Εμείς; Σιωπή ..
Το φιλμ δεν έχει εποχή, ούτε όρια. Τότε κάποιοι επαναστάτησαν; Σήμερα; Εμείς; Σιωπή ..
.
Προβάλλεται από το Ολύμπιον, στην αίθουσα Παύλος Ζάννας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου