Μεταφερόμαστε νοερά στο 1970 στο Αμβούργο της Γερμανίας. Ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης. Συνοικία Ζανκτ Πάουλι. Υποβαθμισμένη περιοχή με βαθιά αντιφασιστική νοοτροπία. Τα ίδια λίγο πολύ ισχύουν μέχρι και σήμερα. Γνωρίζουμε τον παρανοϊκό serial killer Φριτς Χόνκα (Γιόνας Ντάσλερ). Περιθωριακός χαρακτήρας, έχει βιώσει στο πετσί του την απόρριψη ("ούτε να τον κατουρήσω") και διψά για εκδίκηση. Πίνει "φθηνά" ποτά παρέα με ναύτες, εμπόρους ναρκωτικών και πόρνες. Βρίσκει παρηγοριά στο αλκοόλ και προσπαθεί να καλύψει την "ασχήμια" του. Στο τέλος της βραδιάς επιθυμεί συντροφιά στη σοφίτα που κατοικεί. Κανείς δεν μπορεί να φανταστεί τι θα ακολουθήσει. "Τι απαίσια μυρωδιά είναι αυτή; - Είναι οι Έλληνες που ζουν από κάτω".
Δεύτερη σημαντική παράμετρος που κάνει το έργο του μεγάλο, σπουδαίο, επίκαιρο, διαχρονικό, οικουμενικό. Η βία που ασκείται στις γυναίκες. Αλήθεια πόσες δολοφονίες γυναικών έχουμε στην Ελλάδα μέσα στο 2019; Αν δεν είναι αυτό κοινωνικό και συγχρόνως σινεμά με πολιτικές προεκτάσεις τότε τι είναι; Ο κόσμος συνηθίζει να μένει στην εικόνα. Δεν είναι συνηθισμένος να εμβαθύνει, να αναζητεί την πηγή έμπνευσης του καλλιτέχνη. Προφανώς για να δημιουργήσει αυτό το θέαμα κι ο ίδιος είναι στα όριά του με τον κόσμο του σήμερα. Μείζον ζήτημα που το αναδεικνύει άμεσα.
Δεν είναι μία ταινία για το ευρύ κοινό, αλλά είναι ικανή να σε βάλει σε βαθύτερες σκέψεις. Σε βασανίζει και το κάνει και μετά τις δύο ώρες της προβολής. Αρχικά σφίγγεται το στομάχι, το σώμα και μετά σκυτάλη παίρνει το μυαλό, το πνεύμα. Πρέπει να καταφέρεις να μεταφερθείς από το δέντρο στο δάσος. Να κατανοήσεις, πως το Ολοκαύτωμα στοιχειώνει ακόμα και σήμερα τους Γερμανούς και το ανησυχητικό είναι πως στην επιφάνεια έρχονται και πάλι θιασώτες του εκμεταλλευόμενοι το πρόσφορο έδαφος της πολυεπίπεδης κρίσης. Για όλους αυτούς τους λόγους ο Φατίχ Ακίν πετάει το γάντι στον θεατή να αποφασίσει αυτός αν είναι χρυσό ή όχι ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου