"Δε θέλω να θυμάμαι". H μεγάλη ώρα της βράβευσης έχει φτάσει, πώς έφτασε όμως η Ευτυχία μέχρι εδώ; Βίωσε την Μικρασιατική καταστροφή του 1922. Ήρθε στην Αθήνα βασανισμένη με την μάνα και τα δύο της παιδιά. Αντίκρισε τον Χάρο με τα μάτια της, είδε την κόλαση κι όμως απέδρασε. Αφού σώθηκε αποφάσισε να αλλάξει την μοίρα της κόντρα στις κοινωνικές επιταγές της εποχής. Δε συμβιβάστηκε καμία στιγμή. Ζήτησε διαζύγιο, απαρνήθηκε το πτυχίο δασκάλας κι αποφάσισε να ζήσει τη ζωή της με μεγάλη ένταση. Είναι χαρακτηριστικός ο τρόπος που μανιωδώς καπνίζει. Άγχος, έλλειψη ηρεμίας και νηφαλιότητας. Νιώθεις πως δεν κοιμάται, δε ξεκουράζεται ποτέ αυτός ο άνθρωπος.
Το σενάριο της Κατερίνας Μπέη εξαιρετικό. Ο σκηνοθέτης πατάει πάνω του και "ζωγραφίζει". Κάτια Γκουλιώνη (Πολυξένη) και Καρυοφυλλιά Καραμπέτη δίνουν δύο μοναδικές ερμηνείες άξιες του διαμετρήματός τους. Υποστηρικτικά κινούνται Πυγμαλίων Δαδακαρίδης και Θάνος Τοκάκης. Οι στίχοι που ακούγονται συγκινούν, αγγίζουν τις πιο ευαίσθητες χορδές μας. Κάπου εδώ όμως οφείλω να βάλω μία άνω τελεία και να εκφράσω έναν προβληματισμό μου, κατά πόσο αυτό το βιογραφικό στόρυ μπορεί να αγγίξει τους νέους της εποχής μας που μεγαλώνουν με διάφορους καλλιτέχνες του δρόμου. Άτομα που επιχειρούν να κάνουν καριέρα μέσω του youtube και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με "φθηνό" περιεχόμενο. Τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Πρέπει να νιώσεις το συναίσθημα, να σε διαγείρει η πενιά για να κυλήσεις μέχρι τον βυθό και να κολυμπήσεις παρέα με την Ευτυχία. Σε διαφορετική περίπτωση πνίγεσαι, χάνεσαι.
Ένα όμορφο δίωρο με μία σκληρή ταινία. Η Ευτυχία από την πρώτη στιγμή που πάτησε το πόδι της στην Αθήνα αντιλήφθηκε το μεγαλείο της ελευθερίας, του πολιτισμού, των τεχνών, της μουσικής. Εκεί στράφηκε, εκεί έστρεψε τις κόρες της, ενώ ένας πολύ αξιολόγος και μελετηρός άνθρωπος ήταν κι ο σύζυγός της. Μία επαναστάση γένους θηλυκού κοντά στο 1930 κι ένας "μαύρος Μάρτης" που την κατέτρεχε καθ΄όλη τη διάρκεια της ζωής της. "Εγώ δεν τρώω φαϊ, λεφτά τρώω". Αυτή ήταν η σπουδαία Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου. 'Ενας μύθος που αδίκησε τον εαυτό της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου