Μεταφερόμαστε στη Ρουμανία της εποχής του Τσαουσέσκου, περίπου στο 1987. Αλήθειες και μύθοι. Πόσα έργα έχουν γραφτεί για εκείνη την εποχή. Δύο νεαρές κοπέλες, φίλες και συμφοιτήτριες αποφασίζουν να κάνουν κάτι παράνομο για την εποχή. Κλείνουν ένα δωμάτιο ξενοδοχείου και ξαφνικά έρχεται να τις συναντήσει ένας μυστηριώδης άντρας. Το κουβάρι σιγά σιγά ξετυλίγεται και άμεσα πρέπει να ληφθούν γενναίες αποφάσεις. Μέχρι πού είναι ικανές να φτάσουν η μία για την άλλη; Αποθέωση της αλληλεγγύης στα όρια της στέρησης της προσωπικής ελευθερίας. Είναι όμως αυτή η τελευταία λέξη τόσο βαρύνουσας σημασίας εκείνη την εποχή, που μπορεί να ερμηνευτεί ποικιλοτρόπως.
Συγκλονιστική η Άννα-Μαρία Μαρίνκα. Ακροβατεί ανάμεσα στους διάφορους ρόλους που πρέπει να διαδραματίσει. Από τη μία η συνείδηση, το χρέος, από την άλλη το χατίρι, η υπόσχεση. Ηθικά ακέραια είναι έτοιμη να θυσιαστεί για να γλιτώσει τη φίλη της. Ο αλτρουισμός στο μεγαλείο του. Η Λάουρα Βασιλίου ακούγεται λιγότερο. Είναι μία τραγική φιγούρα. Δεν ξέρει που πρέπει να λογοδοτήσει, από που να ζητήσει πρώτα συγγνώμη. Βιώνει μία φρίκη σε διαφορετικά επίπεδα. Έχει αργήσει να πάρει μία απόφαση ζωής κι η όλη διαδικασία ενέχει αρκετούς κινδύνους, καθώς μιλάμε για μία ανορθόδοξη ιατρική επέμβαση.
Σκληρές εικόνες. Μία πραγματικότητα που προκαλεί αρνητικά συναισθήματα. Σήψη, βρωμιά, δυσωδία. Ένα λάθος με αφετηρία την αγάπη, τον έρωτα πληρώνεται με το ακριβότερο τίμημα. Δεν υπάρχει επιστροφή. Το σημάδι θα μείνει για πάντα ανεξίτηλο. Τώρα μπορούν τουλάχιστον να απολαύσουν ένα πιάτο φαγητό. Δεν υπάρχει όρεξη για πολλές λέξεις. Το κοντράστ με τον γάμο στη διπλανή αίθουσα τρομερό. Με αφηγηματική οικονομία ο σκηνοθέτης μας οδηγεί κι αφήνει την τελευταία κουβέντα στον θεατή. Του μεταβιβάζει την ευθύνη. Καλείται πλέον αυτός να αποφασίσει ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου