Για να καταδείξει όλα τα παραπάνω με εμφατικό τρόπο βασίζεται στη σχέση πατέρα-κόρης. Ένας μεσοαστός γιατρός σπουδάζει χρόνια το παιδί του, για να το στείλει στο εξωτερικό. Για μία καλύτερη ζωή, με την ελπίδα να πάρει αυτό, που αξίζει, καθώς η χώρα δεν μπορεί να την απορροφήσει και να επιβιώσει με αξιοπρέπεια. Σας θυμίζει κάτι; Οι τελικές εξετάσεις πλησιάζουν, αριστούχος μαθήτρια, όμως μία μέρα πριν ένα ατύχημα θα ταράξει τα νερά. Στον αγώνα του, θα συναντήσει εμπόδια και θα παρεκκλίνει των αρχών του. Για καλό σκοπό θα μου πείτε. Όχι για να κερδίσει κάτι ο ίδιος. Δυστυχώς όμως, θα γίνει κομμάτι ενός φαύλου κύκλου, που δεν έχει τέλος κι απαιτεί συνεχείς εξυπηρετήσεις κι υποχρεώσεις. Δούναι και λαβείν.
Το φιλμ σαφώς κι έχει οικουμενικό χαρακτήρα. Δεν αφορά μόνο την Ρουμανία, αλλά και την Ελλάδα και την Ευρώπη ολόκληρη, η οποία νοσεί και το ποτάμι, για κακή μας τύχη, μοιάζει να μην έχει επιστροφή. Η διαφθορά και τα συμφέροντα κυριαρχούν. Η φυγή μοιάζει με λύτρωση κι η παραμονή, η προσπάθεια, με εθελούσια αποδοχή των αμαρτιών των προηγούμενων γενιών. Ο σκηνοθέτης διεισδύει στα άδυτα της κοινωνίας και θέτει καίρια ερωτήματα. Θέλουμε άραγε να αλλάξει αυτή η κατάσταση ή μήπως εν μέρει μας βολεύει;
Το 2012, κατά την παρουσία του στο 53ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ο Μουντζίου δήλωνε, " αφήνω την ζωή να με εμπνέει με την πολυπλοκότητά της, δεν εμπνέομαι από άλλες ταινίες, που αποτελούν ήδη μία ερμηνεία της. Το θέμα που κάθε φορά επιλέγω, σχετίζεται με ό,τι με απασχολεί στη ζωή μου, εμένα τον ίδιο. Για παράδειγμα, γύρισα το «4 μήνες, 3 εβδομάδες και 2 ημέρες» όταν επρόκειτο να γίνω πατέρας. Τώρα που έχω δύο παιδιά, με απασχολούσε το τι θα τους πω για το ρόλο της θρησκείας στην κοινωνία, γι΄ αυτό έκανα το πρόσφατο φιλμ μου «Πίσω από τους λόφους». Επίσης, συχνά επιλέγω θέματα καθημερινά, θέματα που ίσως διαβάζω από τις εφημερίδες.»
Δεν υπάρχει παρουσία μουσικής. Τις στιχομυθίες των πρωταγωνιστών διακόπτει μόνο ο ήχος του κινητού του πρωταγωνιστή, που χτυπά συχνά. Αντίθετα η κάμερα μέσα από το αυτοκίνητο, δίνει αξία στην εικόνα. Μία πόλη υπό κατάρρευση. Θυμίζει το Ταξί από την Τεχεράνη, καθώς το πλάνο επαναλαμβάνεται. Σαν να θέλει να πείσει τον θεατή, πως ο πατέρας έχει απόλυτο δίκιο. Η Ελίζα πρέπει να πάει στην Αγγλία για το καλό της. Κι ας μείνει με το παράπονο η καημένη γιαγιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου