Με άρωμα ΟSCAR το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Οι Νύχτες Πρεμιέρας σήκωσαν την αυλαία τους με την τελετή έναρξης και την προβολή της νέας ταινίας του Παρκ Τσαν-Γουκ, "Απόφαση Φυγής" . Ακολουθεί ένα διάστημα (μέχρι τις 9 του Οκτώβρη) γεμάτο προβολές σε ΑΣΤΥ, ΑΣΤΟΡ, ΙΝΤΕΑΛ, ΔΑΝΑΟ και ΤΡΙΑΝΟΝ. Παράλληλες εκδηλώσεις και αφιερώματα θα έχουν επίσης την τιμητική τους. Ξεχωρίζει αυτό στον θρυλικό συνθέτη Ένιο Μορικόνε και το "Godard Seul le Cinema" φόρο τιμής στην στον σπουδαίο Ζαν-Λυκ Γκοντάρ.
Κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ θα προβληθούν η Χρυσή Λεοπάρδαλη του Λοκάρνο, "Κανόνας 34" της Τζούλια Μουράτ, ο Χρυσός Λέοντας της Βενετίας, το ντοκιμαντέρ "Όλη η Ομορφιά και η Αιματοχυσία" της Λόρα Πόιτρας κι η σπουδαία επιστροφή του Μάρτιν ΜακΝτόνα ("Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι") με τα "Πνεύματα του Ινισέριν". Τη δική τους θέση στο πρόγραμμα έχουν οι υποψηφιότητες για το ΟSCAR Διεθνούς ταινίας των Γαλλίας («Δύο Όψεις του Ξυραφιού» της Κλερ Ντενί), Βελγίου («Close» του Λούκας Ντοντ), Δανίας («Ιερή Αράχνη» του ’λι Αμπάσι), Καμπότζης («Επιστροφή στη Σεούλ» του Ντέιβι Τσου), Σερβίας («Στο Σκοτάδι» του Ντούσαν Μίλιτς, παρουσία του σκηνοθέτη), Ιρλανδίας («Το Ήσυχο Κορίτσι» του Κόλουμ Μπερέιντ) και Πολωνίας («ΕΟ» του Γέρζι Σκολιμόφσκι).
Ο "Κανόνας 34" αποτελεί έναν ανοιχτόμυαλο στοχασμό σχετικά με την κυριότητα πάνω στο σώμα μας, τις επιθυμίες και τη διαχείριση μίας σύνθετης κατάστασης, που απαιτεί συμβιβασμούς και δοκιμάζει τα όρια της προσωπικότητας κάθε ανθρώπου. To έργο της Πόιτρας διαγωνίζεται στην κατηγορία του Ντοκιμαντέρ. Στον κορμό του έχει έναν διττό άξονα. Αφηγείται την ταραχώδη ζωή και το έργο της κορυφαίας φωτογράφου Ναν Γκόλντιν. Ταυτόχρονα, όμως, καταγράφει τον επίμονο αγώνα της να ξεσκεπάσει την δυναστεία μεγιστάνων φαρμακοβιομηχάνων που κρυβόταν πίσω από τη θανατηφόρα επιδημία οπιοειδών OxyContin η οποία στοίχισε τη ζωή σε μισό εκατομμύριο ανθρώπους.
Η μεγάλη αποκάλυψη με τα εισιτήρια να έχουν εξαντληθεί ήδη και για τις δύο προβολές της αναμένεται να είναι η ταινία "Τα Πνεύματα του Ινισέριν" που έρχεται απευθείας από τη Βενετία. Χάρισε το Βραβείο Σεναρίου στον ΜακΝτόνα κι αυτό της Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας στον Κόλιν Φάρελ. Μία ιλαροτραγωδία κατάμαυρου χιούμορ, σαρδόνιων διαλόγων και απρόσμενης συγκίνησης για τα όρια της ελευθερίας και της ατομικής βούλησης. Ο πήχης έχει τοποθετηθεί τρομερά ψηλά και λέγεται πως θα ξεπεράσει τις οσκαρικές «Πινακίδες». Καλύτερος κριτής ο θεατής και στη συνέχεια η Αμερικανική Ακαδημία στον δρόμο για τα Χρυσά Αγαλματίδια.
Από εκεί και πέρα σε ένα κινηματογραφικό Φεστιβάλ αναζητάμε πάντα μικρά διαμαντάκια που δεν έχουν πάρει την προβολή που θα έπρεπε. Τέτοια μπορούμε να αναζητήσουμε στα Διαγωνιστικά Τμήματα (μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ), ενώ ξεχωριστή μνεία οφείλουμε να κάνουμε στο τμήμα των μικρού μήκους ταινιών, που φέτος ήδη από τη Δράμα μας έδωσαν μία εξαιρετική «σοδειά». Ο χρόνος κυλάει πλέον αντίστροφα και περιμένουμε με ανυπομονησία την πρεμιέρα. Ραντεβού στις σκοτεινές αίθουσες που τόσο μας έλειψαν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου