Τζόγος, Θεοί και LSD του Πίτερ Μέτλερ (2002). Δεκάδες Βραβεία για ένα ντοκιμαντέρ σταθμό. Υπέρβαση, άρνηση για τον θάνατο, σχέση με τη φύση και ψευδαίσθηση ασφαλείας. Πάνω σε αυτούς τους τέσσερις πυλώνες ο δημιουργός συγκροτεί το magnum opus του. Ένα ενθύμιο του 20ου αιώνα και των αλλαγών που επέφερε στη ζωή μας.
Τhe Farthest: Το απώτατο σημείο της ανθρωπότητας της Ίμερ Ρέινολτς. Η διαδρομή του Voyager στο ηλιακό μας σύστημα εδώ και τέσσερις περίπου δεκαετίες. Λυτρωτική, συγκινητική, ποιητική. Ένα ταξίδι στο διάστημα με μία μικρή μηχανή, που κουβαλάει τα μεγάλα όνειρα της ανθρωπότητας.
Ταξιδιώτης του Μεσονυχτίου του Χασάν Φαζιλί (2019). Ένα ντοκιμαντέρ το οποίο αποτελεί τρανταχτή απόδειξη της ασύλληπτης βίας που αναγκάζει τους ανθρώπους του Πολιτισμού στα θεοκρατικά καθεστώτα των διδακτοριών σε άτακτη φυγή. Σιωπή και φόβος, με τον θάνατο να παραμονεύει σε κάθε βήμα του αναγκαστικού, σκοτεινού ταξιδιού.
Μίαρέμβαση του Έντουιν Μίνγκαρντ (2020). Νεαροί άστεγοι δε φαίνονται και δεν αναφέρονται παρά μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις. Ένα πρωτοποριακό project που αποπνέει δημιουργικότητα και ψυχικό σθένος μέσα από την αλληλεπίδραση των πρωταγωνιστών με τον σκηνοθέτη εμπρός και πίσω από την κάμερα. Κι όλο αυτό σε ένα πλαίσιο απόλυτης ειλικρίνειας.
"Ραδιογράφημα μίας οικογένειας" της Φιρουζέ Χοζροβανί (2020). "Η μητέρα μου παντρεύτηκε με μία φωτογραφία του πατέρα μου". Η μάνα στην Τεχεράνη, ο πατέρας για σπουδές στην Ελβετία. Ο μεταφορικός κι αφηγηματικός άξονας στον οποίο ξεδιπλώνεται η ιστορία μίας ιρανικής οικογένειας. Ένας σαγηνευτικό μωσαϊκό της σύγχρονης ιρανικής ταυτότητας.
"City Hall" του αειθαλούς Φρέντερικ Γουάιζμαν (2020). Δημαρχείο Βοστώνης, Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Με αυτό το σημείο αναφοράς αναλύεται μία περίπλοκη κοινωνική πραγματικότητα. Η φυλετική δικαιοσύνη, το κόσμος στέγασης, η περιβαλλοντική δράση κι οι άστεγοι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.
Καλή σας απόλαυση ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου