Προχωράμε στο δεύτερο μέρος του αφιερώματός μας για το 61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης. Νομίζω ότι αυτό αποτελεί και το κύριο μέρος των επιλογών μας. Συνεχίζουμε επομένως από την Τετάρτη μέχρι και τη λήξη της Κυριακής.
Τετάρτη 11 Νοεμβρίου
Lapsis του Νόα Χάτον
Σε ένα ρετροφουτουριστικό παρόν, ο Ρέι βρίσκεται σε οικονομικό αδιέξοδο, παλεύοντας να προσφέρει στον ασθενή αδερφό του τη θεραπεία που χρειάζεται.Δίχως άλλες επιλογές, δελεάζεται από μια σκιώδη δουλειά, στην οποία θα απλώνει καλώδια στο δάσος, για λογαριασμό μιας πολυεθνικής νέων τεχνολογιών. Όταν εισπράττει μια μυστηριώδη –αν και όχι αδικαιολόγητη– εχθρότητα από τους συναδέλφους του, ο Ρέι καλείται να επιλέξει ανάμεσα στους εκμεταλλευτές και στα θύματα της εκμετάλλευσης. Ένα εργατικό μανιφέστο επιστημονικής φαντασίας, διανθισμένο με νότες κωμικού παραλόγου, που κατακεραυνώνει την εταιρική απληστία.
Κala Azar της Τζάνις Ραφαηλίδου
Η τελετουργική επαγγελματική ρουτίνα ενός ζευγαριού, το οποίο αποτεφρώνει πτώματα ζώων, περισυλλέγοντάς τα είτε από τους ιδιοκτήτες τους είτε αφότου έχουν χτυπηθεί και εγκαταλειφθεί από διερχόμενα οχήματα, διαταράσσεται εξαιτίας ενός ατυχήματος που προκαλούν οι ίδιοι.
Πέμπτη 12 Νοεμβρίου
Digger του Τζώρτζη Γρηγοράκη
Το Digger είναι ένα σύγχρονο γουέστερν. Είναι η ιστορία του Νικήτα, που ζει αποτραβηγμένος στην κορυφή ενός ορεινού δάσους. Μια βιομηχανία επεκτείνεται επιθετικά διαταράσσοντας την άγρια φύση και απειλώντας τον πρωταγωνιστή μας. Η μεγαλύτερη απειλή όμως έρχεται με την ξαφνική άφιξη του γιου του, ο οποίος επιστρέφει για να διεκδικήσει το μερίδιο του κτήματος που κληρονόμησε μετά τον θάνατο της μητέρας του. Με φόντο μια κοινωνία σε ατμόσφαιρα εμφυλίου, οι δύο άνδρες συγκρούονται μετωπικά, με τη φύση ως τον μόνο παρατηρητή.
Πράσινη Θάλασσα της Αγγελικής Αντωνίου
H Άννα υποφέρει από αμνησία, όμως θυμάται πώς να μαγειρεύει. Βρίσκει δουλειά και φιλοξενία σε μια λαϊκή παραθαλάσσια ταβέρνα που ανήκει στον μοναχικό Ρούλα. Στην κουζίνα, ανάμεσα στις μυρωδιες των μπαχαρικών και σε παλιές ξεχασμένες συνταγές, αγωνίζεται να ξαναθυμηθεί το παρελθόν της. Τα απλά αλλά πεντανόστιμα φαγητά της ξυπνάνε αναμνήσεις στους θαμώνες και δημιουργούν δεσμούς ανάμεσα σε αυτούς και στην Άννα. ́Ομως τα πράγματα παίρνουν απρόσμενη τροπή όταν ο Ρούλα ανακαλύπτει την πραγματική ταυτότητα της Άννας.
Το ισραηλινό τείχος της Δυτικής Όχθης έχει χωρίσει τον Μουσταφά από την οικογένειά του. Όταν μαθαίνει ότι ο γιος του έχει υποστεί ατύχημα, ο Μουσταφά σπεύδει να βρεθεί στο πλευρό του, όμως, στο σημείο ελέγχου, μια γραφειοκρατική λεπτομέρεια τού στερεί το δικαίωμα εισόδου. Σε έναν κόσμο βάρβαρου παραλογισμού, διακόσια μόλις μέτρα μετατρέπονται σε μια αγωνιώδη οδύσσεια διακοσίων χιλιομέτρων. Μια ιστορία πατρικής αγάπης, που μας βυθίζει σε μια σκοτεινή πραγματικότητα, ρίχνοντας φως στα αθέατα τείχη που υψώνει η διαχρονική καταπίεση.
Παρασκευή 13 Νοεμβρίου
Γάζα Αγάπη Μου των Τάρζαν και Αραμπ Νάσερ
Ο Ίσα, ένας εξηνταπεντάχρονος ψαράς στη Γάζα, είναι κρυφά ερωτευμένος με τη Σιχάμ. Πάνω που είναι έτοιμος να της εξομολογηθεί τα αισθήματά του, ένα αρχαίο άγαλμα του θεού Απόλλωνα πιάνεται στα δίχτυα του, μπλέκοντάς τον σε μπελάδες, καθώς η Χαμάς θέλει πάση θυσία να αποκτήσει τον πολύτιμο θησαυρό. Μια γλυκόπικρη και χαμηλόφωνη ταινία που περιβάλλει με τρυφερότητα τον αξιολάτρευτο πρωταγωνιστή της. Έναν αμετανόητο ρομαντικό που μάχεται για την αγάπη, αψηφώντας τα ηλικιακά στερεότυπα, την καταπίεση, τον συντηρητισμό.
Μήλα του Χρήστου Νίκου
Μια αναπάντεχη επιδημία που προκαλεί ξαφνική αμνησία στους ανθρώπους βρίσκει τον Άρη, έναν άντρα γύρω στα 40, να ακολουθεί ένα ειδικό πρόγραμμα αποκατάστασης, το οποίο περιλαμβάνει καθημερινές αποστολές. Μετά την ολοκλήρωση κάθε αποστολής, ο Άρης βγάζει μια φωτογραφία πολαρόιντ ως αποδεικτικό στοιχείο. Προσπαθώντας να δημιουργήσει μια νέα ζωή και αναμνήσεις, θα συναντήσει την Άννα, μια γυναίκα που βρίσκεται στο ίδιο πρόγραμμα. Το ντεμπούτο του Χρήστου Νίκου διαθέτει μια σουρεαλιστική και αινιγματική πρώτη ύλη και καταλήγει ως μια γοητευτική εξερεύνηση της ταυτότητας και των ορίων της πραγματικότητας.
Σάββατο 14 Νοεμβρίου
Χαρακτηριστικά Γνωρίσματα της Φερνάντα Βαλαντές
Ο Μιγκέλ έχει μόλις απελαθεί από τις ΗΠΑ και επιστρέφει στο Μεξικό, λαχταρώντας να ξαναδεί τη μητέρα του. Η Μαγκνταλένα αναζητεί τον γιο της, που εξαφανίστηκε ενώ προσπαθούσε να διασχίσει τα σύνορα. Οι δρόμοι των δύο ηρώων θα διασταυρωθούν, καθώς περιπλανώνται στις παραμεθόριες ερημιές, όπου βασιλεύουν η ανομία, η βία και η απόγνωση. Δύο μοναχικές ψυχές, παγιδευμένες σε ένα άχρονο μεταίχμιο, αναζητούν μια διέξοδο παρηγοριάς και ανακούφισης.
Ο Αλέν, ένας γάλλος τεχνοκράτης, αναλαμβάνει να εκτιμήσει κατά πόσο είναι εφικτή η επαναλειτουργία του αεροδρομίου στο Ναγκόρνο-Καραμπάχ, μια διαφιλονικούμενη περιοχή ανάμεσα στην Αρμενία και στο Αζερμπαϊτζάν. Σε αυτό το παράξενο και διχασμένο σύμπαν ενός αεροδρομίου χωρίς αεροπλάνα και ενός κράτους δίχως διεθνή νομιμοποίηση, όλοι οι επίσημοι κανόνες αποδεικνύονται εντελώς ανεπαρκείς για να αντιμετωπίσουν μια πραγματικότητα εξ ορισμού παράλογη. Μια ανατριχιαστικά επίκαιρη ιστορία απόλυτου αποπροσανατολισμού και υπόγειου χάους, η οποία καθρεφτίζει το αχανές κενό ανάμεσα σε δύο αγεφύρωτους κόσμους.
Δεν θα Ξαναχιονίσει των Μαουγκοζάτα Σιμόφσκα, Μίχαου Ένγκλερτ (ταινία λήξης)
Ο Ζένια, ένας περιζήτητος ουκρανός μασέρ, προσφέρει τις υπηρεσίες του στους κατοίκους μιας πρωτοκλασάτης γειτονιάς, σε μια πόλη της Πολωνίας. Αυτός ο αινιγματικός άνδρας, προικισμένος με μαγικό άγγιγμα, είναι συγχρόνως θεραπευτής και εξομολογητής για τους νεόπλουτους πελάτες του, καθώς απαλύνει το υπαρξιακό τους κενό. Ένα δηκτικό πορτρέτο μιας αλλοτριωμένης κοινωνίας με βαθιές παθογένειες, που σκιαγραφεί την απότομη και βίαιη μετάβαση της Πολωνίας στον καπιταλιστικό κόσμο, στις αρχές της δεκαετίας του ’90.
οι περιλήψεις είναι από το filmfestival.gr
Καλό Φεστιβάλ σε όλους, μείνετε ασφαλείς, μείνετε υγιείς
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου