Μία δεκαετία πριν καταπιαστεί με τη ζωή του Σίλβιο Μπερλουσκόνι ανατρέχει ανάμεσα στα τέλη της δεκαετίας του 80΄και της αρχές αυτής του 90΄ για να σκιαγραφήσει το προφίλ μίας ακόμα αμφιλεγόμενης προσωπικότητας. Ο "Θείος Τζούλιο", "Βελζεβούλ", Μαύρος Πάπας", "Μολώχ", "Αλεπού", "Καμπούρης" είναι μόνο μερικά από τα επίθετα που συνόδευαν τον σπουδαίο πολιτικό. Ο ίδιος αντιμετώπιζε αυτούς τους χαρακτηρισμούς με χιούμορ. Όταν κάποιος ξεπερνούσε τα όρια είχε το "αρχείο" να τον επαναφέρει στην τάξη με συνοπτικές διαδικασίες. Γύρω κι απέναντί του ένα καλοστημένο κύκλωμα στο οποίο συναντάμε τραπεζίτες, ιερείς, δικαστές, δημοσιογράφους και μέλη της μαφίας.
Παιχνίδι ενοχής κι αθωότητας. Μομφή για τη δικαιοσύνη που αποδίδεται κατά το δοκούν. "Ωραία η φύση, η πολιτική είναι άσχημη". Ένας πολύπλοκος χαρακτήρας που ελάχιστα εκδηλώνεται. Ένα αίνιγμα που ελάχιστοι είναι ικανοί να βρουν τη λύση του. Η λέξη ειρωνεία είναι από τις αγαπημένες του σκηνοθέτη. Την αναζητεί παντού. Θεωρεί πως η ζωή είναι αρκετή τραγική κι η λεπτή ειρωνεία αποτελεί το καλύτερο αντίδοτο. Η εξυγίανση παίρνει χαρακτήρα ανεκδότου. Το παρασκήνιο κυριαρχεί. Όποιος δεν πειθαρχεί, τιμωρείται και η ζωή συνεχίζεται σα να μη συμβαίνει τίποτα.
Σε μία χρονιά με τεράστιο ανταγωνισμό στο εσωτερικό της χώρας, καθώς κυκλοφόρησε και το Gomorrah του Ρομπέρτο Σαβιάνο (κι εκεί Τόνι Σερβίλο), το Ιl Divo αποτελεί πυξίδα κι έργο με διαχρονική αξία και καθολική ισχύ. Σταθμός για τη συνέχεια. Ακολούθησαν το σπουδαίο "Τέλεια Ομορφιά" (OSCAR ξενόγλωσσης ταινίας), το όμορφο "Youth" και το "Loro" που σηκώνει μεγάλη κουβέντα. "Αν δεν μπορείτε να πείτε καλά λόγια για κάποιον, μην μιλάτε γι΄αυτόν". Σας θυμίζει κάτι;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου