Το κέντρο δράσης είναι αυτή τη φορά η Λυών της Γαλλίας. Εκεί ένας άνθρωπος σοκαρισμένος πληροφορείται πως ένας ιέρας, ο οποίος του είχε ασκήσει σεξουαλική βία, όταν ήταν πρόσκοπος, λειτουργεί ακόμα και μάλιστα συνεχίζει να συναναστρέφεται με παιδιά. Ξεκινάει ένας αγώνας δικαίωσης, που φτάνει μέχρι τον Πάπα. Σημείο κλειδί η δική του μήνυση μετά την αρχική απογοήτευση, ώστε να μην κλείσει η υπόθεση. Είναι θέμα χρόνου να βρεθούν κι άλλα θύματα και τότε οι αποκαλύψεις παίρνουν μορφή χιονοστιβάδας, παρά της όποιες προσπάθειες του μηχανισμού της εκκλησίας να συγκαλύψει καταστάσεις και να προστατεύσει το μέλος της.
Για καλή τους τύχη οι περισσότεροι από τους ανθρώπους-θύματα συνέχισαν τις ζωές τους. Έκαναν οικογένειες, κάποιοι μάλιστα πολύτεκνες, αλλά μέσα τους μένει μία βαθιά πληγή ανοιχτή. Ένα επώδυνο παρελθόν που τους κατατρέχει τα βράδια και δε τους αφήνει σε ησυχία. Ο καθένας βιώνει το δικό του μαρτύριο κι ανεβαίνει τον δικό του Γολγοθά. Ψάχνει, περιμένει να ακούσει μία "συγγνώμη". Από την άλλη πλευρά αναμένουν απλά ο χρόνος να περάσει, να παραγραφούν τα αδικήματα. Ως τότε αποσιώπηση, άσκοπες μεταθέσεις στην ύπαιθρο κι ένας κύκλος που δεν έχει τέλος.
Ας αναλογιστούμε ότι οποιοσδήποτε συνάνθρωπος μας ήταν στη θέση του ιερέα, που φυσικά δεν είναι μόνο ένας, θα είχε καταδικαστεί. Γιατί επομένως όχι κι αυτός; Γιατί η εκκλησία να του δίνει αυτή την ασφάλεια, ένα άσυλο που γιγαντώνει το πάθος του και μοιραία ο αριθμός των τρυφερών ψυχών πολλαπλασιάζεται. Μάλιστα δεν έχει κανέναν απολύτως ενδοιασμό να παραδεχτεί πως είχε τη δυνατότητα να ασκεί επιρροή στους νέους και στη συνέχεια επιδιδόταν σε αναίσχυντες πράξεις, πετώντας την ευθύνη στους ανωτέρους του, τους οποίους είχε ενημερώσει γι΄αυτήν του την αδυναμία.
Από τη γαλήνη και την αθωότητα της παιδικής ηλικίας στον απύθμενο πόνο μίας ζωής. Κι η ατιμωρησία πονάει διπλά. Αλήθεια πιστεύει κανείς πώς κάτι θα αλλάξει; "Δεν είναι στην ημερήσια διάταξη, έχει παραγραφεί ...". Το κουβάρι ολοένα και περισσότερο ξετυλίγεται. Το κατήγορω είναι περισσότερο στον Θεσμό και λιγότερο στο πρόσωπο. Γιατί όταν η εκκλησία η ίδια δεν μπορεί να προστατέψει στοιχειωδώς τα μέλη της, ποιος ο λόγος ύπαρξής της, ως η κατοικία του Θεού;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου